آموزش معلم
بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی در ایران در طول مدت تدریس

محمد حسن زاده؛ مهین علی زاده

دوره 7، شماره 1 ، تیر 1397، ، صفحه 111-134

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.39282.369

چکیده
  این پژوهش با استناد به الگوی دوگانه هافستد (1986) به بررسی هویت فرهنگی معلمان زبان انگلیسی ایرانی پرداخته است. با استفاده از روش تحقیق ترکیبی متوالی، جهتگیری فرهنگی و اثر سابقه تدریس بر میزان گرایش این معلمان در جذب فرهنگ زبان مقصد مورد بررسی قرار گرفت. یکصدوبیست معلم زن و مرد مشغول به تدریس در موسسات خصوصی زبان با سوابق گوناگون تدریس ...  بیشتر